Z jakiego materiału można wykonać badania genetyczne w GeneVet?
Laboratorium GeneVet oferuje możliwość wykonania badań przy wykorzystaniu następujących materiałów:
- krew pełna EDTA
- wymaz z błony śluzowej policzka
- sierść wraz z cebulkami włosów
Który materiał do badań jest najlepszy?
Standardowym sugerowanym materiałem do badań jest wymaz z błony śluzowej policzka, wykonany zestawem wymazowym GeneVet. W przypadku większej ilości psów w domu, w tym miotów szczeniąt, zdecydowanie zaleca się przesyłanie do analiz prób krwi pełnej, ze względu na wysokie ryzyko krzyżowej kontaminacji. Jeśli natomiast spodziewają się Państwo dłuższego przechowywania próby, niekorzystnych warunków pogodowych podczas transportu lub nie mają Państwo zestawu wymazowego, zalecamy przesłanie próbki sierści.
Kto może pobrać materiał?
Krew pełną do badań genetycznych może pobrać jedynie lekarz lub technik weterynarii.
Pozostałe rodzaje materiału (wymaz, sierść) nie wymagają udziału specjalisty i pobrania można dokonać samodzielnie, stosując się do instrukcji otrzymanej po złożeniu zamówienia.
W jaki sposób dostarczyć materiał do Laboratorium?
Próbki do badań najlepiej jest wysłać za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres: Laboratorium GeneVet, ul. Kampinoska 25, 80-180 Gdańsk.
Materiał można dostarczyć osobiście na powyższy adres do recepcji na I piętrze budynku – w celu umówienia wizyty prosimy o kontakt na numer 536 806 857 lub 503 039 333.
Czy próbki krwi należy dodatkowo zabezpieczyć?
W przypadku pobrania i wysyłki próbek krwi należy stosować się do załączonej instrukcji.
Krew powinna być pobrana w dniu wysyłki do Laboratorium i transportowana wraz z wkładem chłodzącym.
Jeśli próbka nie może zostać dostarczona maksymalnie w ciągu 72 h próbę należy zamrozić i transportować w temperaturze -20 °C.
W jakiej formie wydawane są wyniki?
Standardowo wyniki wysyłane są w formie dokumentów pdf na wskazany na skierowaniu adres e-mail.
Istnieje także możliwość wydania wyników w wersji drukowanej i dostarczenia do klienta za pośrednictwem kuriera.
Przygotowanie dokumentów przez Laboratorium jest bezpłatne, jedynie koszt ich transportu obciąża klienta.
Kto może otrzymać wyniki?
Wyniki badań genetycznych wykonanych przez GeneVet mogą otrzymać:
- osoba wskazana na skierowaniu
- właściciel zwierzęcia, którego badanie dotyczy
- przedstawiciel Związku lub Klubu Kynologicznego wyznaczony do otrzymania wyników na mocy zawartej umowy
Czy na wyniku/certyfikacie będzie informacja o pobraniu materiału przez lekarza weterynarii?
Tak, jeżeli pobrania dokonywał lekarz weterynarii i na zleceniu widnieją jego dane wraz pieczątką gabinetu/przychodni to tego typu dane zostają umieszczone na wyniku oraz certyfikacie.
Jaki jest czas realizacji badań genetycznych?
Czas realizacji badań to maksymalnie 30 dni roboczych, liczonych od dnia przyjęcia próbek do Laboratorium.
Co zrobić, gdy nie mogę opłacić zamówienia na stronie www.genevet.pl za pomocą PayU?
W razie wystąpienia trudności w dokonaniu płatności za pośrednictwem PayU przy składaniu zamówienia, należy zgłosić ten fakt przedstawicielowi Laboratorium na adres
info@genevet.pl i podać numer zamówienia.
W odpowiedzi przesłane zostanie potwierdzenia przyjęcia, jego podsumowanie oraz dane do wykonania przelewu na rachunek GeneVet.
W ofercie nie ma Pakietu badań dla rasy, którą posiadam - co w tej sytuacji?
W takim przypadku należy się skontaktować z przedstawicielem GeneVet, który zweryfikuje możliwość utworzenia pakietu badań dla danej rasy i przedstawi ich wycenę. Dane kontaktowe znajdują się na stronie
www.genevet.pl.
Czy istnieje możliwość modyfikacji dostępnych pakietów badań (pomniejszenie, powiększenie, zamiana badania)?
GeneVet umożliwia modyfikację oferowanych pakietów badań oraz tworzenie nowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta. W celu ustalenia szczegółów oraz wyceny prosimy o kontakt mailowy na adres
info@genevet.pl.
Skąd mogę dowiedzieć się o aktualnych promocjach?
Informacje na temat aktualnych promocji, ofert specjalnych i aktualności pojawiają się na fanpage’u GeneVet na platformach Facebook i Instagram oraz na stronie
www.genevet.pl.
Czy mogę otrzymać FV do złożonego zamówienia?
GeneVet wystawia FV na życzenie klienta. Chcąc otrzymać fakturę do zamówienia należy to zaznaczyć podczas jego składania. Po zaksięgowaniu wpłaty do zamówienia na koncie GeneVet i wystawieniu paragonu, otrzymanie FV nie będzie możliwe.
Co się stanie, gdy przesłane do GeneVet próbki materiału genetycznego nie będą spełniać wymogów do wykonania badań?
Wstępna ocena jakości otrzymanego materiału jest pierwszym krokiem Laboratorium po odebraniu przesyłki z próbkami. W przypadku negatywnej oceny kontaktujemy się ze zlecającym badanie w celu ponownego pobrania i wysłania próbek do GeneVet.
Czy GeneVet prowadzi działalność weterynaryjną?
GeneVet jest Laboratorium genetyki zwierząt wykonującym badania zarówno dla zwierząt towarzyszących jak i hodowlanych. Laboratorium nie świadczy usług weterynaryjnych w znaczeniu porad lekarskich.
Czy GeneVet archiwizuje otrzymany materiał genetyczny?
Laboratorium GeneVet deponuje otrzymany materiał genetyczny na okres 3 miesięcy. W tym czasie opiekun zwierzęcia ma możliwość wykonania dodatkowych badań z nadesłanego materiału bez konieczności jego dodatkowego pobierania.
Po upływie tego czasu materiał zostaje zutylizowany. W przypadku wyrażenia przez klienta zgody na umieszczenie materiału w Banku DNA materiał jest archiwizowany do daty jego przydatności w Banku DNA GeneVet. Dokument dołączony jest do Skierowania na badania genetyczne.
Czy chcąc zlecić kolejne badania dla psa, który był już przebadany w GeneVet muszę ponownie przesyłać próbki?
W okresie 3 miesięcy od daty przyjęcia danego materiału do badań można zlecić wykonanie kolejnych badań na tym samym materiale genetycznym bez konieczności ponownego pobrania i wysyłki do Laboratorium. Wyjątek stanowi sytuacja, w której materiał został zużyty w całości do wykonania zleconych uprzednio badań.
Czy wszystkie próbki do badań w ramach zlecenia muszą być przesłane do Laboratorium w jednej paczce?
Nie ma takiego wymogu. Należy jednak pamiętać by składając zamówienie poinformować Laboratorium o przesłaniu próbek w kilku partiach (np. od wielu właścicieli).